How to be healthy & happy?! for summer 2017

19:28
Vitajte moji najmilší čitatelia!

Je mi jasné, že ste klikli na tento článok s cieľom schudnúť, mať postavu modeliek victoria´s secret, či získať tehličky do týždňa avšak musím vás sklamať o tom to nebude. Oboznámim vás s niečim hlbším.

Asi by som mala začať s tým že diéty, nejedenie a nadmerné cvičenie nezaberajú. Určite ste to počuli už mnohokrát, ale musím uznať že je to svätá pravda. Viem to z vlastnej skúsenosti, s ktorou by som sa s vami asi mala podeliť aby ste celý tento príspevok lepšie pochopili. Nevie o tom veľa ľudí, ale mám potrebu možno aj takouto cestou pomôcť iným.

Začalo to asi pred rok, kedy som si povedala že musím schudnúť. Skrátka som nebola spokojná so svojou postavou. Nikdy som nebola úplne štíhla, takže som mala potrebu byť ako ostatné dievčatá. V tej dobe som na to však nebola zrelá, nevedela som čo robiť a tak som sa riadila každou hlúposťou. Myslela som si, že je to všetko vporiadku pokým to nezačalo prechádzať do extrémných obmedzení, cvičení 2 hodiny vkuse. Chudla som celkom rýchlo, čo sa mi samozrejme páčilo ale znamenalo to vzdať sa môjho života. Síce sa to nezdá ale dosť vás to ovplyvní v rôznych smeroch. Keď sme išli napríklad s kamarátkou von a ona si dala hamburger ja som si ho samozrejme nemohla dovoliť a dala som si šalát. Taktiež som namiesto rôznych zážitkov uprednostnila cvičenie po dobu minimálne 2 hodín. Nedalo sa to nazvať poruchou príjmu potravy - jedla som, ale to cvičenie ma ničilo. Schudla som 15 kíl za dva mesiace, ale nebola som šťastná. Všetko na mne visalo, všetci mi hovorili že som veľmi chudá ale ja som to i tak nevidela:( (až po nejakom čase som si to uvedomila). Vedela som, že toto všetko nikam nevedie a tak som to skončila, som veľmi veľmi vďačná že v správnej chvíli. Bohvie ako by to skončilo. Potom prišlo obdobie prejedania sa. Veľa ľudí hovorí, že to je ešte horšie obdobie ako chudnutie (priberáte a nie ste so sebou spokojný), avšak ja som bola šťastnejšia. Bola som rada, že sa už neobmedzujem ale i tak som vedela, že ani prejedanie sa nie je cesta. Pribrala som 20 kíl. Len pre informáciu chudnutie trvalo asi 3 mesiace a prejedanie takmer rok. Baby ale aj chalani, nestojí vám to za to! Nejdem vám hovoriť, že nechcite byť dokonalý, pretože každý chce byť, je to naša ľudská vlastnosť, ale toto čo som robila ja nie je cesta.
Je strašné ako dospelí ľudia, marketing, či sociálne siete nás nepriamo nútia byť chudšími, krajšími, lepšími. Je to ich cieľ ale nenchajte sa ovplyvniť.
Zistila som, že musí existovať spôsob, iný a predsa zdravý, s pozitívnym vplyvom, no a o ten sa s vami idem podeliť!

Všetko to začína v hlave, musíte si uvedomiť že NECHCETE schudnúť, vyzerať ako modelka, páčiť sa iným... Zamerajte sa na to, že chcete byť zdravý, šťastný a sám sebou. Mentálne a fyzické zdravie by malo byť prepojené. Zhrniem vám to do pár bodov aby ste sa v tom lepšie zorientovali.

Fyzické zdravie!

1.Jedlo

-nepočítajte si kalórie,nevyraďujte potraviny, nedovoľte jedlu byť vašim nepriateľom.
+Jedzte pravidelne (5-krát za deň), menšie porcie, jedzte všetko (s rozumom), namiesto sledovania kalórii sledujte zloženie.
Ja osobne sa snažím jesť všetko! Pečivo, mliečne výrobky, mäso, zeleninu, ovocie naozaj všetko avšak pestro a ako hovorím s rozumom. To znamená, že sa neprejedám ale dám si z každého trošku. Každý deň si dovolím aj cheatmeal (čiže nezdravšiu potravinu) - čo pre mňa predstavuje napríklad kúsok čokolády. Taktiež mám raz za týždeň cheatday, kedy jem čokoľvek ale neprejedám sa.
Hlavným cieľom, je dostať do vášho telo jedlo ktoré ho posilní, spraví šťastným a zdravým. A aj keď sú cola, sladkosti, chipsy a podobné veci super, ničia vaše zdravie pri častej konzumácií takže o to ide. Avšak raz za čas treba aj takéto veci. Skrátka to neberte tak, že niečo nemôžte ale namiesto 5 kúskov pizze si dajte 2 a verte mi bude vám lepšie.
Pretože keď prídete do štádia, že si začnete niečo zakazovať a odopierať, tak sa dostanete na kolotoč s ktorého je veľmi ťažké dostaťsa.








cheat day raz za týždeň:)


2.Pohyb

Necvičte nad svoje schopnosti. Ja som si navrhla svoj vlastný plán.
-Pondelok-beh, utorok-HIIT workout, streda-yoga/meditácia, štvrtok-beh, piatok-beh
-Pri behu by som vám odporúčila ísť vlastným tempom, neponáhľajte sa a zájdete ďalej. Taktiež začnite od niečoho a stupňujte to. Ja som začala pri 1 kilometri a dnes dokážem zabehnúť aj 10 takže tréning sa oplatí.
-Uvedomte si, že to robíte pre seba. Spomínam si ako som cvičila s cieľom schudnúť. Stále som sa pozerala pri tom do zrkadla, nevládala som a ubíjala sa a vtedy to nemalo žiadne účinky. Keď to robíte s odhodlanosťou byť šťastný a zdravý, vaše telo to bude cítiť. Doslova sa nachytám ako sa pri cvičení usmievam a po cvičení mám pocit radosti a sily.
-A hlavne robte to čo vás baví, pretože až vtedy to bude mať účinky.
pilates





3.Robte to pre seba

Myslím si, že toto je najdôležitejší krok, ktorý mne najviac pomohol!
Nerobte to preto, že chcete vyzerať ako modelka či byť chudšia ako vaša kamarátka. Robte to kvôli sebe , pretože len vy budete žiť vo svojom telo po zvyšok vášho života a je len na vás či bude zdravé.


4. Dajte si pauzu

Nemôžte makať 24/7, skrátka si oddýchnite! Napustite si vaňu, zapnite hudbu a relaxujte. Po cvičení si to vždy zaslúžite. Predstavuje to určitú odmenu.




Mentálne zdravie!


1.Jóga / Meditácie

Ja osobne, som sa zamilovala do tejto časti najviac. Prináša mi to radosť do života, celkovo to zmení váš pohľad na svet. Zasmejete sa pri tom a hlavne môžte pokrokovať. Neuveriteľne si tým pretriedite myšlienky a uvoľníte sa...


2.Ľudia

Obklopte sa ľudmi, ktorých máte radi. Nesnažte sa o niekoho pozornosť a netrávte čas s ľudmi, ktorí vás ničia a musíte sa pred nimi pretvarovať. Zničí vás to viac ako si myslíte.




3.Organizácia, ciele

Založte si denník, píšte si čo chcete počas dňa spraviť, no a celkovo si spisujte všetko čo vás napadne. Mne to hlavne pomohlo z hľadiska prehľadnosti a efektívnosti. Nikdy nič nemusím držať v hlave a potom sa trápiť keď to zabudnem. Taktiež mám stanovený režim a tak stíham aj viac vecí za deň. Je to skrátka veľká pomoc do života.


4.Buďte sami sebou

Sama som sa dostala párkrát do situácie kedy som sa snažila sama sebe nahovoriť, čo mám rada a pritom to tak nebolo. Vpodstate som chcela len zapadnúť a tak som si nanucovala rôzne veci. Či už ide o maličkosti ako štýl hudby, oblečenia a správanie tie z vás práve robia toho človeka akým ste a vo veľkej miere vás ovplyvňujú aj keď si to možno nepripustíte. Utrieďte si v hlave myšlienky a zamerajte sa na to kým ste. Možno to stále neviete, ale to je to najkrajšie-sebapoznávanie na, ktoré treba vytrvať.

Sama vidím, ako sú ľudia ovplyvňovaní v dnešnej dobe a verte mi nie je to naša chyba! Vidím ako radšej kliknete na článok "How to be tumblr" namiesto článku o mojich pocitoch a názoroch, ale chápem to. Sme len ľudia a preto si myslím, že je čas to zmeniť. Zmena bude vychádzať zo mňa. Nechcem vám ponúknuť články, kde nebudete chcieť byť niekym iným, lepším a trápiť sa preto. Chcem vám ponúknuť články, ktoré vás budú motivovať byť samými sebou, žiť zdravý a šťastný život. Je mi jasné, že ľudia sú hlavne ovplyvňovaní ľuďmi ako som ja (bloggermi, youtubermi) a tak vám chcem dať pevné zaklady, pretože sama pociťujem, že je to to čo potrebujeme.
Som v tom s vami! Mám vás moc rada♥

S láskou vaša Carla xoxo

2 komentáre:

  1. Veľmi pekný článok :-) Byť samým sebou je to najlepšie, čo pre seba môžeme urobiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne:) a určite je, je to taký kľúč k úspechu!

      Odstrániť

Používa službu Blogger.