Ako sa zbaviť akné?! // How to get rid of acne?! Oily skin routine

19:50

Ahojtee moji najmilší čitatelia!


Možno ste si sami všimli drobnú zmenu na blogu. Po roku som konečne prišla na to ako ma môžte sledovať tu na blogu a pridala som túto funkciu na stránku. Vopred hovorím, že z tohto nemám ani cent ale spravilo by mi nesmiernú radosť keby ste sa pridali k mojim čitateľom!♥
Hej, idem sa tu opäť rozplývať ale som tak veľmi vďačná, za to čo mám. Viem, že sú stovky známejších blogeriek, ktoré majú tisíce sledovateľov ale pre mňa 13 tisíc zhliadnutí znamená neuveriteľne veľa. Celé je to ako taký veľký americký sen (áno uvedomujem si, že nie je:D)
 Ďakujem vám za to! Bez vás by som nebola nikde... Ale poďme na vec a teda na hlavnú tému článku:)

Asi ako každé dospievajúce dievča mám problém s akné, no a k tomu ešte bojujem s mastnou pleťou, rozšírenými pórmi a čiernymi bodkami. Je toho veľa musím uznať. Viem, že niesom sama a že je to parádna otrava mať aspoň jednu z týchto vecí, tak som sa rozhodla proti tomu bojovať a podeliť sa s vami o moje rady, keďže som už čo to odskúšala.
Akné mám celkom dlho a nadobudla som ho vo veľmi mladom veku a až teraz asi po 3 rokoch skúšania rôznych produktov a sledovania, čo mojej pleti škodí a čo nie som sa dostala k lepším výsledkom. Tak a tu je klúč k zdravej pleti.



Týmto zistíte prečo sa akné zameriava na určité miesta.


1.Pitný režim a dobrá strava

Je mi ľúto ak tento bod je pre vás tvrdý oriešok ale narobil v mojom živote veľké zázraky. Za tri dni zdravého jedenia a pitia primeraného množstva čistej vody sa moja pleť zmenila na nepoznanie. Mňa osobne najviac trápia flaky po akné ako akné samé o sebe a na tie mi to veľmi pomohlo. Skúste sami zistiť aké potraviny sú pre vás vhodné a aké nie. Najčastejšie ale akné býva spôsobované spracovanými cukrami.




2. čistiť, čistiť a čistiť

Moja starostlivosť o pleť bola strašná. Ani si neviem predstaviť ako som mohla tak fungovať. Používala som extrémne krycie mejkapy a pleť som čistila len micelárnou vodou. Samozrejeme to znamenalo, že mi na pleti ostávali nečistoty, kopili sa a tvorili akné. Teraz som si zvykla čistiť si pleť mydlom na ňu určeným. Pleť si čistím ráno a večer, no a potom ostáva veľmi hebká a čistá. Všetko je to o zvyku.


natural and pure beauty

3. no makeup

Vždy som sa bránila, keď mi ľudia hovorili že mám zlú pleť kvôli mejkapu ale je to bohužiaľ pravda. Ja som na sebe doslova nosila pastu s pigmentom a myslela si, že je to super a že to moju pleť nezaťažuje. Radšej zvoľte ľahký bb krém, ktorý vám nie len nebude vytvárať akné ale vám aj pomôže. Ako som sa vzdala všetkého pleťového mejkapu nastali veľké zmeny k lepšiemu. Samozrejme, že ho niekedy použijem ale nie je to moja denná rutina.
+ použila som fotografie svojich kamarátiek, všetky sú nenalíčené a krásne. Chcela som poukázať na to, že každá je iná ale aj tak krásna bez potreby používania mejkapu.






4. produkty

a)garnier - veľmi dobrý produkt, krásne pleť vyhladí, vyčistí, zbaví vás lesku a zmenší póry. Neviem si predstaviť nič iné na čistenie mojej pleti.


 



b)effaclar duo - tento zázračný krémik mi veľmi pomohol na akné. Fľaky mi nezmizli po jeho použití vôbec ale s akné si poradí hravo.


c)zineryt- je síce na lekársky predpis ale stojí vám to za to. Vysuší vyrážky a  tie následne zmiznú.


e) octanová masť- nikdy som nevidela niekoho tento krém používať. Odporúčila mi ho mama, ktorá mala problémy s pigmentovými fľakmi a tak som dúfala že to pomože aj mojim fľakom po akné, no a aj pomohlo. Je to doslova malý zázrak v tube. Vôňa je síce odpudzujúca ale treba to vydržať a po týždni sa dostavia výsledky. Ja ju používam každý deň na noc.



5. kozmetička

Určite zájdite ku kozmetičke. Mal by to byť vlastne prvý krok k pekenj pleti. Zbaví vás všetkého, čo na pleti mať nechcete a potom môžte začať s takzvanou liečbou.

6.nedotýkať sa

Nedotýkajte sa pleti. Nanesiete si na ňu veľa bakterií, ktoré sa možno neprejavia hneď ale neskôr vám môžu spôsobiť nepekné akné. Taktiež je dôležité mať čistý vankúš a pravidelne prať obliečky. Možno je to banalita ale nedalo mi nespomenúť to.




Bola by som veľmi rada keby ste mi poradili nejakú dobrú masku na pleť, keďže s tými nemám príliš skúsenosti:)

Ďakujem vám za to, že ste sa dopracovali až na koniec a majte ešte krásny deň♥ Papapa Carla

8 komentárov:

  1. Ahoj Kajka, ja ti mozem vrelo oddorucit Hlbkovo cistiacu masku s aktivnym uhlim. Mam s nou osobne skvele skusenosti a nadaju na nu dopustit ani moje kocky. Ozvi sa pre viac info ;) http://www.marykay.sk/LuciaHrapkova/sk-SK/Plet/Clear-Proof-Hlbkovo-cistiaca-maska-s-aktivnym-uhlim/301029.partId?eCatId=10026

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za radu a určite sa pozriem! :)

      Odstrániť
  2. Máš úplnú pravdu, tiež používam na čistenie pleti hlavne mydlá a je v oveľa lepšom stave. A ten zineryt to je zázrak na zázraky. Po čase si naň moja pleť zvykla, no prišiel ďalší zázrak Duac gel a ten bol perfektný asi rovnako ako zineryt, možno bol dokonca ešte lepší. Teraz už mám pleť v dobrom stave vďaka úprave stravy. Prakticky rešpektujem svoju alergiu na laktózu, nejem príliš mastné jedlá a pleti to fakt pomáha.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je super, že si našla presné potraviny, ktoré ti škodia. O duac géle som ešte nepočula ale určite si o tom zistím viac a vyskúšam ho. Ďakujem za typ a pekný komentár. Prajem ti ešte krásny deň papa:)

      Odstrániť
  3. Taktiež mi robí zle hlavne jedlo (čo sa týka akné). Po mlieku a syroch sa vždy vyhádžem. Skvelý článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to mám s mleičnymi výrobkami podobne ale, čo narobíme:( Ďakujem veľmi pekne a prajem krásny deň:)

      Odstrániť
  4. máš pravdu, úplně jsem si vědoma všech bodů, ale je těžké je dodržovat (nebo aspon pro mě :D). už ten pitný režim nebo omezovat make-up je pro mě velký problém :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím uznať, že aj pre mna bolo vzdať sa makeupu veľmi ťažké. Bála som sa, že stratím sebavedomie a podobne ale keď som sa k tomu napokon odhodlala cítila som sa bez neho oveľa lepšie. Určite to každému odporúčam aspoň na pár dní:)

      Odstrániť

Používa službu Blogger.